NAJOCEŇOVANEJŠIE KAMPANE, KTORÉ VYJADRUJÚ PODPORU ŽENÁM

Ako k rôznym témam, ktoré sa týkajú žien po celom svete, pristúpili najtalentovanejší kreatívci? Tentoraz sme sa vás rozhodli inšpirovať pozitívnymi príkladmi z Cannes Lions International Festival of Creativity. Vybrali sme niekoľko kampaní, ktoré z nášho pohľadu originálne poukazujú na problémy, s ktorými sa ženy stretávajú v rôznych kútoch sveta. Tu je našich top 8.

NIKE SYNC

Zladiť cvičenie a menštruáciu je občas nemožné. Nike v spolupráci s odborníčkou na fyziológiu žien Dr. Stacy Sims vytvoril Nike Sync. Ide o knižnicu obsahu, ktorý pomáha ženám lepšie porozumieť svojmu telu a vyťažiť z cvičenia počas „svojich dní” maximum.

Case study prehráte kliknutím na obrázok alebo tu.
Screen Shot 2022-07-05 at 200620png

LIQUID BILLBOARD

Približne 32 % žien na celom svete sa pri plávaní na verejnosti cíti nekomfortne. Na Strednom východe je to až 88 %. Spoločnosť Adidas preto vytvorila v Dubaji „plávajúci billboard”. Ten má za úlohu povzbudiť každú ženu v meste, aby si zaplávala v bazéne, a tak sa stala ambasádorkou novej kolekcie plaviek. To všetko bez ohľadu na postavu či etnickú príslušnosť.

Case study prehráte kliknutím na obrázok alebo tu.
Screen Shot 2022-07-05 at 201127png


THE ART OF SELF-EXAMINATION

Nezisková organizácia Macma, ktorá sa venuje podpore žien s rakovinou prsníka, predstavuje interaktívnu výstavu The Art of Self Examination. Tentoraz si návštevníčky múzea mohli umelecké diela „ohmatať” s cieľom naučiť sa rozpoznať možné príznaky rakoviny prsníka.

Case study prehráte kliknutím na obrázok alebo tu.
Screen Shot 2022-07-05 at 201622png


REVERSE SELFIE

Prieskumy ukazujú, že až 80 % mladých dievčat v súčasnosti používa retušovacie appky, a to už od veku 13 rokov. Dove sa v rámci dlhodobého konceptu Self-Esteem Project rozhodlo proti filtrom a retušovaniu bojovať.

Case study prehráte kliknutím na obrázok alebo tu.
Screen Shot 2022-07-05 at 202013png


MORNING AFTER ISLAND

Honduras je jedinou latinskoamerickou krajinou, v ktorej je zakázaná tabletka „po”. Morning After Island kampaň je postavená na pozoruhodných snímkach viacerých honduraských žien, ktoré sú nútené cestovať do medzinárodných vôd, aby si vzali liek, ktorý je kdekoľvek inde na kontinente dostupný.

Case study prehráte kliknutím na obrázok alebo tu.
Screen Shot 2022-07-05 at 202730png


GIRLS WHO CODE X DOJA CAT

Doja Cat a popredná nezisková organizácia Girls Who Code vydali DojaCode - prvé kódovateľné hudobné video. Kóderky z celého sveta na základe svojich skills mohli meniť prvky videoklipu, od farby laku na nechtoch speváčky až po hviezdnu oblohu.

Case study prehráte kliknutím na obrázok alebo tu.
61b8aed854fcffwa-thumbnailpng


TAMPON BOOK

V Nemecku sa tampóny stále považujú za „luxusný tovar“, preto sa zdaňujú najvyššou sadzbou dane. Pritom skutočne luxusné produkty (kvety, hľuzovky...) sa považujú za tovar každodennej spotreby a majú zníženú sadzbu dane. Na protest proti nespravodlivému a sexistickému zdaňovaniu tampónov, hygienických vložiek a iných produktov dámskej hygieny sa ich v Nemecku rozhodli šikovne „ukryť” do iného produktu, na ktorý sa rovnako vzťahuje nižšia daň.


Case study prehráte kliknutím na obrázok alebo tu.
the-female-company_the-tampon-book_1jpg


GENDER SWAP

V gamingu sa už desaťročia šíria rodové stereotypy a nadmerná sexualizácia ženských postáv. Mimovládna organizácia Women in Games, ktorá podporuje rodovú diverzitu v gamingu, chcela verejnosti a herným štúdiám ukázať, ako sú ženy často zobrazované v hrách, a využila na to skutočne originálny spôsob. V kampani #GenderSwap si mužské charaktery vyskúšali, aké je to byť v hre ženou.

Case study prehráte kliknutím na obrázok alebo tu.
Screen Shot 2022-07-05 at 204353png


Zdroj: www.lovetheworkmore.com